ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΜΠΛΙΑΝΗΣ

Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2014

Γρηγόρης Π. Διαμαντόπουλος


Μοναδικά αναμνηστικά δώρα για τους επισκέπτες και όχι μόνο του Μεσολογγίου


Αναμνηστικό τοίχου με θέμα τη λιμνοθάλασσα (8εκ.Χ8εκ.)


Αναμνηστικό γραφείου - βιβλιοθήκης με θέμα την ορνιθοπανίδα της λιμνοθάλασσας

Μινιατούρα (16Χ28 εκ.) της στήλης με τη ρήση του Λουκή Ακρίτα "Κάθε  ελεύθερος άνθρωπος είναι δημότης Μεσολογγίου" την όποια έχει φιλοτεχνήσει το 1988 ο κ. Διαμαντόπουλος
Με δεδομένη την μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητας που καταγράφεται στο Μεσολόγγι τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα ύστερα από τη λειτουργία της μαρίνας και την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων της ππεριοχής, ο έμπειρος μαρμαροτεχνίτης, Γρηγόρης Πετ. Διαμαντόπουλος έρχεται να καλύψει μια αναγκαιότητα που έχει δημιουργηθεί.
Η αναγκαιότητα αυτή δεν είναι άλλη, από τη διάθεση αναμνηστικών με θέμα την πόλη, τα επονομαζόμενα «σουβενίρ». Έτσι ο κ. Διαμαντόπουλος με αρκετό μεράκι και σεβασμό στη διαδρομή της πόλης στο χρόνο δημιούργησε μια σειρά αναμνηστικών γραφείου με θέματα που αντλούνται από το περιβάλλον και την ιστορία του Μεσολογγίου.



Ο Γρηγόρης Π. Διαμαντόπουλος κατά την κατασκευή ενός εκμαγείου στο εργαστήριό του
Τα αναμνηστικά διατίθενται σε πολύ προσιτές τιμές και χωρίς αμφιβολία αποσπούν τον θαυμασμό για το εικαστικό αποτέλεσμα. Η διάθεσή τους έχει ήδη ξεκινήσει στο εργαστήριο του κ. Διαμαντόπουλου (έναντι Κοιμητηρίου Αγίου Λαζάρου), ενώ τις επόμενες ημέρες θα διατίθενται σε καταστήματα της πόλης.
Τα αναμνηστικά έχουν κατοχυρωθεί στο Ο.Β.Ι.
Πηγή:http://messolonghinews.blogspot.gr

Τρίτη, 25 Μαρτίου 2014

Μαρκος Μποτσαρης


Ανδριάντας  του Μάρκου Μπότσαρη στην ομώνυμη κεντρική πλατεία της Ιερής Πόλης του Μεσολογγίου



 


Ο σπόρος της  διχόνοιας αρχισε να φουντώνει ανάμεσα στους Σουλιώτες επειδή του απενεμείθει ο τίτλος του << Στρατηγού >>.
 Δε σκέφτηκε  πολύ για να φτάσει σε μιαν γεναία  απόφαση: Κάλεσε τους Σουλιώτες στο Μεσολόγγι και τους μίλησε  για Ομόνοια και Αδελφοσύνη. Έβγαλε ύστερα το δίπλωμα του στρατηγού απ’ το σελάχι του και αφού πρώτα το φίλησε με ευλάβεια  το ‘σκισε στα δυο λέγοντας : 
«Όποιος είναι άξιος, παίρνει του στρατηγού το δίπλωμα από το Σκόντρα – πασά»  




Το έργο φιλοτεχνήθηκε και δωρίστηκε στην Ιερή Πόλη του Γένους Κολυμβήθρα  από τον  Κύπριου γλύπτη Νικόλαο Κοτζιαμάνη, σε μνήμη των γονέων του .

 

Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2014

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

     
                                                                                 Σάντρο Μποτιτσέλι, 1490


Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στην χαρμόσυνη είδηση για τον Χριστιανισμό, της γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς την Μαριάμ.

Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2014

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΤΟ Ν. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

                                        Χάρτης Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας


 
Ο χάρτης σχεδιάστηκε με βάση τον επίσημο της ΡΑΕ (Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας). Σκοπός του είναι να αναδείξει την επερχόμενη μετάλλαξη - καταστροφή της Ευρυτανίας, μιας κι ο πρότυπος (ηλεκτρονικός), δεν την αποδίδει.
Όπως επίσης ο ηλεκτρονικός δεν μπορεί να τυπωθείόπως ο άνω που θα τυπωθεί σε πολλά αντίτυπα με σκοπό την αφύπνιση του κόσμου.
Κανείς πλέον δεν μπορεί να μας κατηγορήσει ότι υπερβάλουμε ή ψευδόμαστε.
Τέλος, παρατηρώντας όλο τον χάρτη της πατρίδα μας, που μετατρέπεται σε ένα απέραντο εργοτάξιο "ενέργειας" - τσιφλίκι των Γερμανών, καταρρίπτεται η ραγιαδίστικη άποψη "εκείνων", ότι λέγοντας "όχι σε όλα", θα μας τα επιβάλουν όλα…
Δεν κατάλαβαν, ή δεν θέλουν να καταλάβουν ότι η πολιτική βούληση απωλέσθη εδώ και καιρό και το πλιάτσικο των πολυεθνικών - νέων ιδιοκτητών της πατρίδας μας, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Είναι υπερβολικός ο χάρτης "μας"; ανατρέξτε στην επίσημη πηγή του… 
Πηγή: ΡΑΕ - Γεωπληροφοριακός Χάρτης

Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014

ΣΥΝΤΑΓΕΣ: Μπουγάτσα νηστίσιμη

ΣΥΝΤΑΓΕΣ: Μπουγάτσα νηστίσιμη: AΠΟ  ΒΑΣΙΛΗ ΛΟΡΕΤΖΑΤΟ Υλικά: 1 πακέτο σφολιάτα(δεν είναι όλες νηστίσιμες,ελέγχουμε την συσκευασία) 4 ποτήρια νερό 1 1/2 ποτήρι ζά...

Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2014

Διονύσιος Σπ. Μπερερής


Στις 06-03-2014 στη Στοά του Βιβλίου έγινε παρουσίαση του βιβλίου του Διονύση Σπ. Μπερερή, Πρ. Σχολικού Συμβούλου Π.Ε. με τίτλο:

 «Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΠΑΘΙΟΥ (Ι.Π. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ 1760-2013)»

 << Στους εμπνευσμένους παιδαγωγούς που εγεώργησαν στον αγρόν της Παιδείας με φλόγα, αξιοπρέπεια και ήθος και χάρισαν στους μαθητές τους τα πλλούσια πνευματικά δώρα>>

      Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν άνθρωποι των γραμμάτων και του πολιτισμού, συγγραφείς, πανεπιστημιακοί, Πρόεδροι Πολιτιστικών Συλλόγων κ.α.

Η μεγάλη συμμετοχή του κόσμου ήταν  επιβράβευση της προσπάθειας του Διονύση Σπ. Μπερερή να καταγράψει την Παιδεία της  Ιεράς Πόλεως του Μεσολογγίου από το 1760 εως 2013.

     Την εκδήλωση συντόνιζε ο Παναγιώτης Κοντός, καθηγητής Πανεπιστημίου και Πρόεδρος της Αιτωλικής Πολιτιστικής Εταιρείας (ΑΙ.ΠΟ.Ε),  ο οποίος προλογίζοντας το βιβλίο έγραψε:

 << Η παρούσα έκδοσης που είναι καρπός υπευθύνου και σύνθετου ερευνητικού μόχθου αποτελεί διαχρονικό πανόραμα της Παιδείας (1760-2013) στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου, που με το ανεπανάληπτο έπος της Εξόδου και όσων προηγήθηκαν κατέστη σύμβολο απαράμιλλο και οικομενικό ελευθερίας, δικαιοσύνης, αξιοπρέπειας και ανθρώπινης παιδείας.>>

Εισηγητές : 
-κος Αθανάσιος Παπάς, Ομότιμος Καθηγητής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και 
-κος Γεώργιος Ι. Σπανός, Καθηγητής Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

 Ο συγγραφέας Διονύσης Μπερερής, παίρνοντας το λόγο  ευχαρίστησε θερμά τους παρισταμένους και όλους όσους πρόσφεραν με μεγάλη προθυμία τη βοήθειά τους στη συγκέντρωση του υλικού.

Ζωή Ι. Γκανιάτσου


Φωτογραφικό υλικό  :http://xiromeronews.blogspot.gr

Σάββατο, 8 Μαρτίου 2014

ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ

ΣΗΜΕΡΑ 08-03-2014
ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ
Οι Άγιοι Μεγαλομάρτυρες Θεόδωροι, ο Τήρων και ο Στρατηλάτης, υπήρξαν δύο αθλητές του Χριστού, τους οποίους τίμησαν και τιμούν μέχρι σήμερα οι άνθρωποι.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ 
ΣΤΟΝ ΑΔΕΡΦΟ ΜΟΥ   

ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΞΑΔΕΡΦΙΑ ΜΟΥ





Παρασκευή, 7 Μαρτίου 2014

Tα «Ελγίνεια» του Μεσολογγίου και η… απαγωγή τους




 
Του Νίκου Κορδόση, ιδρυτή της Διεξόδου
https://www.facebook.com/profile
Τον Μάρκο Μπότσαρη, τον ήρωα της Επανάστασης με το εξαίρετο ήθος, παρά το ότι σκοτώθηκε στο Κεφαλόβρυσο Καρπενησίου εν τούτοις τα παλικάρια του δεν τον έθαψαν εκεί αλλά αμέσως μετά τον θάνατό του στις 9 Αυγούστου 1823, τον μετέφεραν στο Μεσολόγγι. Εκεί είχε διαταχθεί από τον Γενικό Έπαρχο Μαρίνο Μεταξά οκταήμερο πένθος και στις 12 Αυγούστου του έγινε πάνδημος και μεγαλοπρεπής κηδεία γιατί ο αγνός και θαρραλέος αυτός αγωνιστής θεωρούσε το Μεσολόγγι δεύτερη πατρίδα του και ποικιλότροπα του είχε συμπαρασταθεί από την πρώτη του πολιορκία το 1822.
Ολόκληρη η Πόλη υποδέχθηκε το σκήνωμα του πρώτου ήρωα και θρυλικού αρχηγού της Δυτικής Ελλάδος με κανονιοβολισμούς που ρίπτονταν ανά λεπτό από τα πυροβολεία του Αιτωλικού, της λιμνοθάλασσας και του φρουρίου. Όλοι οι διαμένοντες στο Μεσολόγγι «εξήλθαν του οχυρώματος και υπό τας πενθίμους κωδωνοκρουσίας των πέντε εκκλησιών, υπεδέχθησαν τον νεκρόν αρχιστράτηγον τον οποίον έφερον επί των ώμων των κεκαλυμμένον με την σημαίαν του σώματός του τέσσαρες αξιωματικοί». Διά μέσου οδών που είχαν στρωθεί με δάφνες και λουλούδια η νεκρική πομπή έφθασε στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου όπου ψάλθηκε η νεκρώσιμη ακολουθία χοροστατούντων του Μητροπολίτη Πορφύριου και του Επισκόπου Ιωσήφ Ρωγών.
Στη συνέχεια, αφού όλοι οι κατοικούντες στο Μεσολόγγι παρήλασαν με «συντριβήν ψυχής προ του ενδόξου φερέτρου και ησπάσθησαν την σορόν του γενναιοτέρου των πολεμιστών», έγινε η ταφή του λίγα μέτρα πιο βόρεια, στο προαύλιο της Εκκλησίας της Παναγίας που υπήρχε δίπλα στο Φρούριο, όπου είχε ανοιχθεί τάφος επί του οποίου, δύο χρόνια μετά, ορκίστηκε πίστη στην Ελευθερία ο μέγας προστάτης και ευεργέτης της Πόλης Λόρδος Βύρων.
Ανάμεσα στα εκατοντάδες καλλιτεχνικά έργα που ενέπνευσε η Ελληνική Επανάσταση σε ξένους γλύπτες και ζωγράφους περιλαμβάνεται και «Η ελληνοπούλα» που σμίλεψαν και έπλασαν στη μνήμη του ήρωα σουλιώτη πολεμάρχου τα χέρια του Νταβίντ Ντ’ Ανζέ ο οποίος όταν πληροφορήθηκε για τον θάνατο του Μπότσαρη, βαθιά συγκινημένος συζητώντας με τον φίλο του Βίκτωρα Ουγκώ που επίσης είχε υμνήσει την Επανάσταση, συνέλαβε την ιδέα της δημιουργίας της «Παιδούλας» παρά τις αντιδράσεις του βασιλιά της Γαλλίας Κάρολου Ι ο οποίος δεν ήθελε να φιλοτεχνηθεί έργο για έναν «επαναστάτη», όπως χαρακτήριζε τον ήρωα.
Ωστόσο ο γλύπτης σμιλεύοντας μάρμαρο από την Καρράρα μορφοποίησε το έργο του το οποίο προκάλεσε τον γενικό θαυμασμό στην έκθεση των Παρισίων του 1827 που εκτέθηκε.
Το 1833 ο Μεσολογγίτης λόγιος Μιχαήλ Σχινάς, που εκείνη την εποχή ζούσε στη Γαλλία, βλέποντας το φιλελληνικό αυτό έργο συνέλαβε την ιδέα να ανεγερθεί ένα περικαλλές μνημείο με το έργο του γάλλου γλύπτη προκειμένου να μετενταφιαστεί εκεί ο Μάρκος Μπότσαρης. Την σκέψη του αυτή την διατύπωσε με αναφορά στον Βασιλιά Όθωνα πλην όμως άγνωστο γιατί, παρά την θετική ανταπόκριση των ανακτόρων, η ιδέα δεν προωθήθηκε.Το 1837 ο Αναστάσιος Πολυζωϊδης, αυτός που πρώτος απεκάλεσε από το Ναύπλιο το Μεσολόγγι «Ιερή Πόλη», κατέχοντας την εποχή εκείνη την θέση του Γραμματέα των Εσωτερικών, ανακαίνισε το θέμα της ανέγερσης μνημείου του Μπότσαρη και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο γάλλος καλλιτέχνης θα προσέφερε δωρεά το γλυπτό αριστούργημά του στην πόλη του Μεσολογγίου η αρχική σκέψη του Σχινά, που ενισχύθηκε απ΄αυτή του Πολυζωϊδη, έγινε πραγματικότητα.
Έτσι το γλυπτό μέσω Ναυπλίου έφθασε τον Ιανουάριο του 1835 στο Μεσολόγγι και επί μία τριετία, που διήρκεσε η κατασκευή του μνημείου, φυλάσσονταν στο σπίτι της χήρας του λόγιου Μεσολογγίτη ενώ το επίσημο ελληνικό κράτος απένειμε στον γλύπτη τον Αργυρό Σταυρό του Τάγματος του Σωτήρος. Τελικά τον Οκτώβριο του 1838 ο Όθων και η Αμαλία βρέθηκαν στον Κήπο των Ηρώων εγκαινιάζοντας δύο περίλαμπρα ταφικά μνημεία. «Τον Τύμβο των Ηρώων και το Μαυσωλείον είς αιωνίαν μνήμην του Μάρκου Βότσαρη», όπως σημειώνει η αθηναϊκή εφημερίδα «Αιών» στην σχετική ειδησιογραφία της από την Πάτρα της 18ης Οκτωβρίου 1838.
Επρόκειτο για ένα λιτό, απέριττο αλλά εξαιρετικά επιβλητικό μνημείο στο κέντρο του οποίου επί υψηλής συμπαγούς βάσεως τοποθετήθηκε το εμπνευσμένο από τον αγώνα του Μεσολογγίου έργο του διάσημου Γάλλου γλύπτη Νταβίντ Ντ΄Ανζέ που το σμίλεψε δίδοντάς του την ονομασία «Η παιδούλα» ή κατ΄άλλους «Η κόρη της Ελλάδος» ή «Η Ελληνοπούλα».
Το υπέροχο αυτό γλυπτό αριστούργημα έμελλε να κοσμήσει το μνημείο μόνο μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα γιατί στη συνέχεια «απήχθη» στην Αθήνα.

Τι είχε συμβεί. Το 1847 το μνημείο υπέστη φθορές . Από επαναστατικές κινήσεις ανδρών του Θεόδωρου Γρίβα , την μανία και τον παραλογισμό των πολιτικών παθών η «παιδούλα» υπέστη «τραυματισμό» στο δάκτυλο και στο πόδι της , ο «τραυματισμός» δε αυτός ενισχύθηκε από Άγγλους περιηγητές οι οποίοι σε ανάμνηση επίσκεψής του στο Μεσολόγγι χάραξαν τα ονόματά τους στο μνημείο. Το αποτέλεσμα αυτό αντίκρισε και ο ίδιος ο Νταβίντ Ντ΄Ανζέ όταν γέρος και εξόριστος της γαλλικής κυβερνήσεως επισκέφθηκε με την κόρη του το 1852 τον Κήπο των Ηρώων προκειμένου τριάντα χρόνια μετά να ξαναδεί «την παιδούλα του ως νέαν ελληνίδα».
Έτσι εξ αιτίας του γεγονότος αυτού το γλυπτό επέστρεψε για συντήρηση στο Παρίσι και στην θέση του τοποθετήθηκαν μέχρι την επιστροφή του τρία υπερμεγέθη κεραμικά ανθοδοχεία




Από το Παρίσι όμως, το καλλιτεχνικό αριστούργημα, αντί να επιστρέψει στον ιστορικό και φυσικό του χώρο, με το πρόσχημα της μη δυνατότητας ασφαλούς φύλαξης και συντήρησής του στο Μεσολόγγι και παρά τις διαμαρτυρίες της τότε Δημοτικής Αρχής και του ποιητή Κωστή Παλαμά ο οποίος αρθρογραφούσε σχετικά στην εφημερίδα «Εμπρός», το γλυπτό απήχθη, σαν τα μάρμαρα του Παρθενώνα, στην Αθήνα και αρχικά δόθηκε για φύλαξη στο αρχαιολογικό μουσείο ενώ στη συνέχεια «το πήρε» το Ιστορικό και Εθνολογικό Μουσείο της Παλαιάς Βουλής όπου έκτοτε παραμένει «φυλακισμένο ως διακοσμητικό είδος» αντί να παραδοθεί στον φυσικό και νόμιμο ιδιοκτήτη του Δήμο της Ιερής Πόλης ώστε να εκτίθεται στο ιστορικό του χώρο για τον οποίο δωρίθηκε και να δηλώνει στο διηνεκές την προέλευση, την ταυτότητα και την διαχρονική του αξία.
Στη θέση του το 1915 επί δημάρχου Ελευθέριου Σπετσιέρη ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος, με προσωπική του δαπάνη , όπως εκείνη την εποχή έπρατταν οι μεγάλοι πολιτικοί άντρες, παρήγγειλε στον Κεφαλλήνα γλύπτη Γεώργιο Μπονάνο να φιλοτεχνήσει ένα όμοιο αντίγραφο που τοποθετήθηκε επί του μνημείου και το οποίο έκτοτε και μέχρι σήμερα κοσμεί τον τάφο του αετού του Σουλίου Μάρκου Μπότσαρη.
.


PrasiaOnline: Σαν μανιτάρια ¨φυτρώνουν" τα αιολικά στην Ευρυτανί...

PrasiaOnline: Σαν μανιτάρια ¨φυτρώνουν" τα αιολικά στην Ευρυτανί...: Αδειοδοτήθηκαν άλλα δύο αιολικά πάρκα   στις θέσεις «Πινακάκια - Κωνίσκος» και  «Καλιακούδα - Μέγα Ίσωµα» Η Ρυθµιστική Αρχή Ενέργειας ...

Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

Ακύρωση των αιολικών στα βουνά Κοκκάλια έως Γραμμένη Οξυά

Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

Ένα τμήμα της κορυφογραμμής Κοκκάλια-Γραμμένη Οξυά
 που θέλουν να διαλύσουν
Μόνο ένας νοσηρός νους θα διάλεγε να καταστρέψει αυτή τη φυσική ομορφιά
στο όνομα του κέρδους κάποιων λίγων στην πλάτη των πολλών!
λέμε ΟΧΙ ανεμογεννήτριες σ’ αυτά τα βουνά γιατί:
1. Η εγκατάστασή τους καταστρέφει άμεσα και οριστικά την αδιατάρακτη έως σήμερα πανίδα και χλωρίδα, που χρειάστηκε χιλιάδες χρόνια να δημιουργηθεί.
2. Πάνω από 8.500 στρέμματα δημόσιας και ιδιωτικής γης περνάνε ιδιοκτησιακά ατελώς και οριστικά σε χέρια ιδιωτών, πράγμα πρωτόγνωρο και συνταγματικά παράνομο. (άρθρο 24 του συντάγματος).
3. Δεν παίζουμε κορώνα γράμματα τις πηγές των βουνών αυτών, πολλές απ’ τις οποίες υδρεύουν σήμερα το Κρίκελλο κι άλλα κοντινά χωριά.
4. Δεν θέλουμε να βιομηχανοποιήσουμε τις τελευταίες οάσεις, που απολαμβάνουν οι επισκέπτες που κρατάνε ζωντανές τις μικρές ξενοδοχειακές μονάδες αλλά και τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία της Ευρυτανίας και μαζί τους τις ρίζες μας, τα χωριά μας.
5. Δεν θέλουμε να κλείσουμε μ’ ένα τεράστιο φράχτη ύψους 75 μ. μία από τις ομορφότερες κορυφογραμμές, που συμπεριλαμβάνει μέρος του διεθνούς μονοπατιού Ε4, αλλά και το εξαίσιο νοτιότερο δάσος οξυάς της Γραμμένης Οξυάς.

6. Θέλουμε να πηγαίνουν εκεί ψηλά τα παιδιά και τα εγγόνια μας να μαζεύουν το υπέροχο τσάϊ των βουνών μας, όπως εμείς και οι πρόγονοί μας.
7. Δεν νοιώθουμε άσχημα εμποδίζοντας να μπει στα βουνά μας μια βιομηχανία καθαρής ενέργειας, γιατί ξέρουμε ότι:
Αν οι «υπεύθυνοι» κυβερνώντες είχαν βάλει εδώ και χρόνια, όπως όφειλαν, φίλτρα στις εγκαταστάσεις καύσης λιγνίτη δεν θα είχαν οι περιοχές εκείνες ρύπανση και καρκίνους.
Δεν καταστρέφεις ένα βουνό που γέννησε η φύση και το οποίο με τα δάση του  παράγει με βεβαιότητα οξυγόνο και απορροφά με βεβαιότητα CO2 για να βάλεις ένα σιδερένιο ανθρώπινο κατασκεύασμα που έχεις κάποια μικρή πιθανότητα να κάνει την ίδια δουλειά!
Ήδη η Ευρυτανία έχει προσφέρει απλόχερα τα νερά των ποταμών της εδώ και 40 χρόνια και συμβάλλει συνεχώς από τότε στην παραγωγή καθαρής ενέργειας με τις λίμνες Κρεμαστών και Πλαστήρα.
Το πρόσχημα της καθαρής ενέργειας, δεν μας εμποδίζει να δούμε, ότι πίσω του κρύβεται επιμελώς ο νέος τρόπος πώλησης στη χώρα μας βιομηχανικών παραγώγων της Γερμανίας και άλλων χωρών, φυσικά με το αζημίωτο!
Η παραγωγή καθαρής ενέργειας από τον αέρα ή τον ήλιο, εάν πράγματι ήταν το ζητούμενο από τους κυβερνήτες μας, θα μπορούσε να γίνει κάλλιστα με επιδοτήσεις στο κάθε σπίτι και όχι σε μια χούφτα ελληνοφανείς εταιρείες!!
Η τοποθέτηση ανεμογεννητριών σε υψόμετρο 1.900 μέτρα δεν αποτέλεσε ούτε αποτελεί διεθνή πρακτική, αφού για 4 μήνες το χρόνο δεν είναι δυνατόν να συντηρηθούν ούτε να επισκευαστούν τυχόν βλάβες τους.
Το αιολικό δυναμικό στα βουνά αυτά δεν είναι ό,τι καλύτερο για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάρκεια λειτουργίας των Α/Γ.
Οι εταιρείες κατασκευής  τέτοιων έργων, δεν θα μπορέσουν να είναι συνεπείς ούτε στις ελάχιστες «δεσμεύσεις» τους περί αποκατάστασης του περιβάλλοντος, απέναντι στην καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος που θα δημιουργήσουν, όπως μας πείθει μια βόλτα σε αιολικά έργα που ήδη λειτουργούν.
Εκείνα που βάφτισαν «αντισταθμιστικά οφέλη» δεν επαρκούν σε καμία περίπτωση να «αντισταθμίσουν» την τεράστια, χωρίς δυνατότητα επιστροφής καταστροφή που θα επιτελέσουν.
Γι’ αυτό σας καλούμε κοντά μας και ζητάμε ως αρχή, την ακύρωση των έργων στα βουνά Κοκκάλια έως Γραμμένη Οξυά και στη συνέχεια την ακύρωση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που διαλύει την ελληνική ύπαιθρο στο όνομα της ψεύτικης διάσωσης του πλανήτη από το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Κίνηση Πολιτών για τη σωτηρία της Ευρυτανίας μας (www.karpenissi.eu)
Σύλλογος Κρικελλιωτών Ευρυτάνων (www. krikello.gr).-

Σάββατο, 1 Μαρτίου 2014

ΜΑΡΤΙΟΣ




Καλημέρα και καλό μήνα!
  
Διανύουμε τον Μάρτιο.Λίγα λόγια γι'αυτόν...


Ο Μάρτιος ή Μάρτης είναι ο τρίτος μήνας του πολιτικού έτους κατά τοΓρηγοριανό Hμερολόγιο και έχει 31 ημέρες


Κατά το αρχαίο ρωμαϊκό ημερολόγιο το έτος άρχιζε από τον Μάρτιοσυνεπώς τότε ήταν ο 1ος μήνας του έτους τον οποίο είχε καθιερώσει ο Ρωμύλοςπρος τιμή του πατέρα του και γενάρχη των Ρωμαίων του θεού Άρη (λατινικά Μαρς) και ονομζόταν Primus , δηλαδή Πρώτος μήνας του δεκάμηνου ρωμαϊκού έτους.


Οι Ρωμαίοι ονόμασαν έτσι τον πρώτο μήνα της άνοιξης γιατί τότε άρχιζαν τις πολεμικές τους εκστρατείες. Έκαναν μάλιστα μια τελετή, την ημέρα αυτή, το Αρμιλλούστριο, για να εξαγνίσουν και να καθάρουν τα όπλα του. Για τούτο και κατά τον Πλούταρχο (Βίος Νουμά, 19) αναφέρεται πως ο Μάρτιος απεικονίζεται ως άνδρας ενδεδυμένος με δέρμα λύκαινας.


Κατά τους χρόνους όμως της «ελεύθερης ρωμαϊκής πολιτείας» ο μήνας αυτός ήταν αφιερωμένος στον θεό ΕρμήΚατά την υπό του Νουμά όμως διαρρύθμιση μετακινήθηκε ως τρίτος μήνας και πρώτος ο προς τιμή του ειρηνικού θεού Ιανού. Κατ΄ άλλους η μετατόπιση αυτή έγινε μετά το153 π.Χ. από τους υπάτους εξακολουθώντας να παραμένει ο Μάρτιος πρώτος μήνας του θρησκευτικού έτους.

Ακόμα και μετά την αλλαγή της πρωτοχρονιάς, την πρώτη Μαρτίου οι Ρωμαίοι την αποκαλούσαν «πάτριον» πρωτοχρονιά ενώ αυτήν της πρώτης Ιανουαρίου την αποκαλούσαν ιερατική και την πρώτη Σεπτεμβρίου, που ήταν η αρχή του οικονομικού έτους, την ονόμαζαν πολιτική πρωτοχρονιά.

Ο Μάρτιος ήταν ο μήνας των ελαφοκυνηγών (ως Ελαφηβολιών). Από21 Μαρτίου ως 19 Απριλίου την αρχαιότητα τα ιερά Ελαφηβόλια τα γιόρταζαν προς τιμήν της Αρτέμιδος.
ArtemisDoe.jpg

Στον Ζωδιακό κύκλο κατά τον μήνα Μάρτιο ο Ήλιος βρίσκεται στον αστερισμό των Ιχθύων, ενώ κατά την 20η με 21η του μηνός που συμπίπτει η εαρινή ισημερία (αρχή της Άνοιξης) εισέρχεται στον αστερισμό του Κριού και πραγματοποιείται η αστρονομική έναρξη της άνοιξης με τη λεγόμενη εαρινή ισημερία,δηλαδή την ίση χρονική διάρκεια ημέρας και νύχτας που έχουν απο 12 ώρες η καθεμία και το καλοκαίρι τελειώνει στις 23 Σεπτέμβρη με την ισημερία φθινοπωρινή.     


Σχετική και η παροιμία :«Του Μάρτη και του Τρυγητή ίσα τα ημερόνυχτια»  


Τη μέρα αυτή αρχίζει η άνοιξη!
sakura05.jpg

Τις τελευταίες μέρες του Μαρτίου έρχονται και οι μαντατοφόροι της άνοιξης ,τα χελιδόνια.Τα δένδρα αρχίζουν να φυλλώνουν και η γη πρασινίζει.Αρχίζουν οι ανοιξιάτικες καλλιέργειες.Οι γεωργοί ετοιμάζουν τα χωράφια,για να σπείρουν βαμβάκι και καπνά.Οι κηπουροί ετοιμάζουν τις  φυταρίες:ντομάτας,μελιτζάνας,πιπεριάς και άλλων καλοκαιρινών λαχανικών.    
untitled.jpg

                                                               
Τον Μάρτιο ο ελληνικός λαός προσονόμασε Ανοιξιάτη (γιατί είναι ο πρώτος μήνας της Άνοιξης), ΚλαψομάρτηΓδάρτη , Πεντάγνωμο (για το ευμετάβλητο του καιρού), Βαγγελιώτη (λόγω της μεγάλης γιορτής του Ευαγγελισμού), Φυτευτή.



Ο Μάρτης είναι ίσως ο μήνας με τις περισσότερες παροιμίες. 


Σας παραθέτω τις γνωστότερες :


«Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκάφτης»


«από Μάρτη καλοκαίρι κι από Αύγουστο χειμώνας».


«Ο Μάρτης ο πεντάγνωμος πέντε φορές εχιόνισε και πάλι το μετάνιωσε πως δεν εξαναχιόνισε».


«Τον Μάρτη ξύλα φύλαε μην κάψεις τα παλούκια»                                                                                                         «Μάρτης βρέχει; Ποτέ μην πάψει.» 


«Ο Μάρτης το πρωί το ψόφησε, και το βράδυ το βρόμισε.» 


«Του Μάρτη οι αυγές με κάψανε, του Μάη τα μεσημέρια.»

«Ο Μάρτης με τα λούλουδα, ο Απρίλης με τα ρόδα».
«Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά,κι ο Απρίλης άλλο ένα,χαρά σ'εκείνον το ζευγά,που'χει πολλά σπαρμένα..»                                                                                    
DSC_0007_spring-snow.png

Υπάρχει και η έκφραση: «Εγέλασεν και ο Μάρτης» αφορά ανθρώπους δύσθυμους, που έχουν πάντα τα μπουρίνια τους και ευδοκούν καμία φορά να γελάσουν και να αστειευθούν "
  Στις 25 Μαρτίου γιορτάζουμε μια διπλή γιορτή :τονΕυαγγελισμό της Θεοτόκου και την επέτειο της κήρυξης της Ελληνικής Επανάστασης εναντίον των Τούρκων το 1821. 



Ο Μάρτης είναι πάντοτε μήνας της Σαρακοστής (των νηστειών) έτσι συμβολικά η φράση «Λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή;»λέγεται για πρόσωπο που ποτέ του δεν λείπει από μια εκδήλωση ή γιορτή.  


Σε όποια ημερομηνία κι αν «πέσει» το Πάσχα, ο Μάρτης σίγουρα θα είναι μέσα στη Μεγάλη Σαρακοστή,γύρω στον 4ο αιώνα θεσπίστηκε το σαραντάμερο νηστείας προ του Πάσχα. Αργότερα όμως προστέθηκε και μία εβδομάδα αυστηρότερης νηστείας, οπότε η Σαρακοστή έγινε 7 ολόκληρες εβδομάδες. Στη διάρκειά της δεν επιτρέπεται η κατανάλωση κανενός ζωικού προιόντος.

Εξαίρεση αποτελεί η μεγάλη για τους Έλληνες γιορτή του Ευαγγελισμού (25 Μαρτίου), που γιορτάζεται μαζί με την επέτειο της Εθνεγερσίας, οπότε επιτρέπεται μόνο η ψαροφαγία (το ίδιο συμβαίνει και την Κυριακή των Βαίων).
Εξίσου σημαντική για τους αγροτικούς πληθυσμούς γιορτή είναι η μέρα των Αγίων Σαράντα (9 Μαρτίου), που η εκκλησία επίσημα την ονομάζει των Τεσσαράκοντα Αγίων Μαρτύρων. Είναι και ο μαγικός αριθμός σαράντα που κινητοποιεί τη λαϊκή ψυχή, είναι και η δύναμη των μαρτύρων, ούτε ένας ούτε δύο αλλά σαράντα. Πιστεύουν λοιπόν πως ό,τι και αν φυτέψουν αυτή την ημέρα πιάνει. Αυτή την ημέρα φτιάχνουν και μοιράζουν τηγανίτες περιχυμένες με πετιμέζι ή μέλι και λένε «Σαράντα φας, σαράντα πιεις, σαράντα δος για την ψυχή σ'».
BurstofSpringMarkHaworth.jpg

Yπάρχουν πολλά έθιμα απο τα οποία μερικά τηρούνται μέχρι και σήμερα,όπως να δένουν γύρω από τον καρπό του δεξιού χεριού τους και γύρω από το λαιμό τους κλωστή από χρωματιστά νήματα στριμμένα, κόκκινα, λευκά και χρυσά.Η κλωστή λέγεται «Μάρτη» ή «Μαρτιά» ή «Μαρτίτση»και όποιος τη φοράει δεν μαυρίζει από τον ήλιο του Μάρτη και φοριέται μέχρι το Πάσχα.


Είναι μια μαγική προφύλαξη (ασφαλιστικός κύκλος) για τη νέα εποχική περίοδο. Ο λαός λέει χαρακτηριστικά:  
«Οπόχει κόρη ακριβή τον Μάρτη Ήλιος μη τη δει». 
«Ο ήλιος του Μαρτιού τρυπά το κέρατο βοδιού». 
«Του Μάρτη ο ήλιος βάφει και πέντε μήνες δεν ξεβάφει»

marths2.jpg

      Την πρώτη ημέρα του πρώτου μήνα της άνοιξης (στην Ήπειρο τον λένε και Ανοιξιάτη), τα παιδιά γυρίζουν στα σπίτια κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα χελιδονιού και ψάλλουν ένα είδος καλάντων, τα χελιδονίσματα και δίνουν στη νοικοκυρά φύλλα κισσού, Η συνήθεια υπήρχε στην αρχαιότητα και στο Βυζάντιο και το περιεχόμενο του τραγουδιού είναι περίπου το ίδιο.  
xelidonia.jpg

Η λαϊκή φαντασία αποδίδει την αστάθεια του καιρού που παρατηρείταιστον δύστροπο χαρακτήρα του Μαρτίου, τον οποίο και προσωποιεί. Σύμφωνα με μια παράδοση, λοιπόν, ο μήνας Μάρτιος έχει δύο γυναίκες: μια πανέμορφη, αλλά φτωχή και μια κακάσχημη που όμως είναι πλούσια. Τα βράδια κοιμάται ανάμεσά τους. Όταν γυρίζει από τη μεριά της άσχημης, τη βλέπει και από το κακό του κάνει μέρες βροχερές και χειμωνιάτικες . Όταν πάλι γυρίζει προς την όμορφη κάνει ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες. 
Γι αυτό και η παροιμία λέει:  
«Ο Μάρτης πότε κλαίει και πότε γελάει».


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Δημοφιλείς αναρτήσεις